رصد جریانهای فکری ایجاد شده از طریق مدارس نوپدید در نظام تعلیم وتربیت .
کشف فرصتها و تهدیدها از طریق دیدهبانی این مدارس به هدف حضور فعال دانشگاه در پیشگیری، اصلاح یا تقویت جریانات تربیتی جامعه و نقشآفرینی در پیشگیری، اصلاح یا تقویت آن در مسیر بروز و ظهور مدارس نوپدید دیگر
دستیابی به اطلاعات جامع و کافی در خصوص مدارس مورد نظر به جهت اشراف دست اندرکاران تعلیم و تربیت بر وضعیت موجود
بسترسازی در جهت تعامل و ارتباطگیری دانشجویان و اساتید با مدارس به هدف عملیاتیسازی دانش علوم تربیتی وتوانمند سازی کارشناسان و متخصصان در بکارگیری معیارهای تربیت قرآن بنیان .